ZAŠTO JE INTERNET MARKETING DANAS BITAN I ŠTO JE BRENDING?

9. ožujka 2023.

Tema: Orsus učilište

Područje marketinga ima ključnu ulogu u uspjehu poduzeća jer utječe na vidljivost i prepoznatljivost proizvoda i usluga na tržištu. Marketinški stručnjaci usmjeravaju svoje snage na privlačenje potrošača stvaranjem svjesnosti o proizvodima i uslugama kako bi potencijalni kupci i korisnici uopće saznali za njihovo postojanje, a zatim se napori usmjeravaju na zadržavanje korisnika i kupaca.

Internet marketing obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje se provode korištenjem elektroničkih uređaja ili interneta. Osnovni kanali Internet marketinga uključuju tražilice, društvene mreže, e-mail i web stranice koji su svrstani u devet glavnih kategorija marketinških aktivnosti.

GLAVNE KATEGORIJE INTERNET MARKETINGA:

  • Optimizacija za tražilice (SEO)
  • Oglašavanje na tražilicama (SEM)
  • Content marketing
  • Marketing na društvenim mrežama (SMM)
  • Oglašavanje na društvenim mrežama
  • Affiliate marketing
  • Online PR
  • E-mail marketing
  • Inbound marketing

U novije vrijeme svakodnevna komunikacija preselila se na internet i društvene mreže, a tradicionalne oblike oglašavanja zamjenjuje internetsko (moderno) oglašavanje. Postoje različiti oblici oglašavanja na internetu, primjerice SEO, e-mail marketing, oglašavanje putem Google Adsa, oglašavanje putem društvenih mreža i tako dalje.

Vrste oglasa prilikom internetskog oglašavanja

Najčešći oblici internet oglasa su: Google oglasi (Google Ads), banneri na portalima i web-stranicama, e-mail oglasi tj. newsletteripop-up oglasivideo oglasi (YouTube), oglasi na društvenim mrežama (Facebook, Twitter…), mobilni oglasi (prilagođeni korisnicima smartphone i tablet uređaja).

Razina učinkovitosti među vrstama oglasa povezana je s vrstom proizvoda i usluga koje se nude. Primjerice, prilikom prodaje proizvoda masovne potrošnje koristit ćemo društvene mreže zbog velikog broja potencijalnih kupaca koji će vidjeti naše oglase, dok ćemo se prilikom ciljanja specifične tržišne niše, oglašavati putem Google Adsa, odnosno oglasa koji funkcionira na temelju ključnih riječi u internetskom pretraživanju.

Prednosti oglašavanja na internetu

Postoji nekoliko ključnih prednosti oglašavanja putem interneta, zbog čega je ono isplativije i efikasnije u odnosu na tradicionalne kanale oglašavanja, a jedan od njih svakako je daleko niža cijena. Plaćene kampanje na društvenim mrežama i Google Adsu omogućuju samostalan odabir dnevnog budžeta za svaku pojedinu kampanju, a dovoljno je svega nekoliko sati da bismo pokrenuli kampanju. Rezultati su trenutno vidljivi, a povećan broj posjetitelja donosi bolju prepoznatljivost. Bitno je napomenuti kako je potrebno pričekati barem tjedan dana od početka kampanje koliko traje tzv. learning period da bismo napravili prvo mjerenje rezultata i provjerili uspješnost postavljenih oglasa.

Druga ključna prednost internetskog oglašavanja odnosi se na precizno ciljanje korisnika i lako mjerljiv povrat investicija. Prilikom kreiranja Google oglasa, Google Ads omogućuje ciljanje publike na temelju demografskih karakteristika, interesa, geolokacije, ključnih riječi, liste kompanija i dr. Možete ciljate i korisnike koji su već bili na vašoj web stranici no nisu napravili određenu akciju. Po pitanju mjerenja, možete mjeriti sve segmente kampanja. Primjerice, moguće je izmjeriti koliko je bilo klikova na oglase, koliko su se puta prikazivali, gdje su se prikazivali i koliko je konverzija ostvareno.

Još jedna od prednosti internet oglasa svakako je dostupnost. Svatko tko ima pristup internetu može ih vidjeti u bilo koje vrijeme. Tradicionalni oglasi koji su vidljivi na TV-u, plakatima ili radiju, dostupni su tek u određeno vrijeme ili na točno određenom mjestu.

Brend, brendiranje i osnovni koraci prilikom stvaranja brenda

Prije svega, valja pojasniti pojam brenda. Brend nisu samo logotip i njegova vizualna komunikacija kako to mnogi ljudi pogrešno percipiraju. Kada govorimo o brendu, govorimo o unutarnjem osjećaju osobe o proizvodu ili usluzi. Dok marketing predstavlja našu poruku te potiče prodaju, brend predstavlja nas same te potiče prepoznavanje i lojalnost. Neki od najpoznatijih svjetskih brendova su: Amazon, Micorsoft, Facebook, Samsung, Google i Apple.

Cilj brandinga i njegova najvažnija zadaća sastoji se u stvaranju prepoznatljivosti i lojalnosti kod kupaca. Smisao brendinga je prikazati određeni proizvod ili uslugu kao jedinstvenu, potpuno novu i posebnu.

Prvi korak čini istraživanje tržišta, važno je biti informiran o tome što se nudi na tržištu te koji su vaši konkurenti. Zatim slijedi definiranje ciljne skupine – pokušajte odgovoriti na pitanje kako bi izgledao vaš idealni kupac te dobro razmislite o karakteristikama idealnog kupca  tj. vaše buyer persone. Nakon toga slijedi isticanje prednosti vašeg proizvoda ili usluge kada će biti potrebno jasno iskomunicirati vašu prednost u odnosu na konkurenciju. Probajte odgovoriti na pitanja koja je glavna prednost vaše proizvoda ili usluge i zašto mislite da ste drugačiji od drugih? Zatim na red dolazi vizualna komunikacija brenda te poraditi na strategiji dizajna, što je zadatak grafičkih dizajnera. Imajte na umu jednostavnost, pa prilikom izrade vizualnog identiteta nemojte koristiti više od tri boje kako bi komunikacija bila što preciznija i jednostavnija. Nakon što završite s izradom vizualnog identiteta posvetite se verbalnoj komunikaciji brenda. Kako biste povezali vizualne vrijednosti s verbalnim osmislite marketinški slogan koji će imati emotivne ili prodajne značajke.

Slijedeći korak u stvaranju brenda je održavanje svijesti o proizvodu ili usluzi kako biste mogli pozitivno utjecati na potrošačevu odluku o kupnji. Obratite pozornost na komunikaciju s pratiteljima putem društvenih mreža kako bi se povezali s vašim brendom. Na kraju slijedi plasiranje brenda na tržište – napravite popis aktivnosti i izradite marketinšku kampanju. Btrendirati proizvod ili uslugu nipošto nije jednostavan, a za kvalitetan brend koji će biti prepoznatljiv na tržištu, potreban je analitičan i detaljan pristup. Pažljivo se držite osnovnih koraka pri stvaranju brenda pomoću kojih nećete pogriješiti i hrabro krenite u osvajanje tržišta.

OSNOVNI KORACI PRILIKOM STVARANJA BRENDA:

  • Istraživanje tržišta
  • Definiranje ciljne skupine
  • Strateško planiranje 
  • Isticanje prednosti vašeg proizvoda/usluge
  • Vizualna komunikacija brenda
  • Verbalna komunikacija brenda
  • Komunikacija brenda
  • Plasiranje brenda na tržište

Postanite stručni u području koje Vas zanima te uz HZZ vaučer upišite besplatnu edukaciju za stjecanje djelomične kvalifikacije internetski marketing i brendiranje na Orsus učilištu. Vrhunski predavač Ivo Perković licencirani Semrush coach/partner, upoznat će vas s alatima internet marketinga i brendiranja, te programa/softvera Semrush

Naučite internet marketing i brendiranje uz vrhunske mentore i pronađite bolji posao, zarađujte honorarno ili vodite marketing svoje tvrtke. Po završetku programa izdaje se uvjerenje za upis novog zvanja u e-radnu knjižicu.

Zatražite ponudu na jasmina.causevic@orsusgrupa.hr i iskoristite HZZ vaučer.

Povezani članci