Silent cost
Kako loša komunikacija “jede” budžete timova?
10.10.2025.

Troškovi loše komunikacije rijetko su jasno vidljivi na financijskim izvještajima, ali ih svejedno osjećamo svakodnevno: propušteni rokovi, nesporazumi, dupli posao, nezadovoljni klijenti i iscrpljeni timovi. To su tzv. “silent costovi” ili skriveni gutači budžeta koji nastaju tamo gdje komunikacija zakaže.
Upravo ti tihi troškovi često čine razliku između isplative i neisplative kampanje, između zadovoljnog tima i fluktuacije zaposlenika. Loša komunikacija ne mora biti katastrofalna da bi bila skupa. Dovoljno je da dio informacija zakasni, da se krivo interpretira ili da se važna poruka izgubi u previše kanala.

Posebno u kreativnim, prodajnim i operativnim timovima, gdje je svaka minuta i svaka pogreška mjerljiva, jasnoća i učinkovitost u komunikaciji postaju poslovna potreba, a ne “soft” vještina.
Dobra komunikacija ne znači samo “govoriti više” nego treba znati kada, što i kako reći. To znači postavljati prava pitanja, davati konkretne povratne informacije, znati aktivno slušati i reagirati s razumijevanjem. Zato sustavno zanemarivanje ovih vještina dovodi do povećanja operativnih troškova, smanjenja efikasnosti i gubitka motivacije u timu. Ukratko komunikacijske rupe itekako stvaraju sve veće financijske pukotine.
Dobra vijest je da se komunikacija može učiti, trenirati i svjesno razvijati. Ulaganje u te vještine donosi rezultate koji se ne vide samo na razini timske dinamike, već i u konkretnim brojkama:

Jer u današnjem dinamičnom okruženju komunikacija postaje jedna od najvrjednijih poslovnih kompetencija koje možemo razviti.

O autorici
